Mat+Afrika

Hej mina väldigt många läsare.
Imorse gick jag upp klockan 07:00 för det gör perfekta människor. Det första jag gjorde var att dra på mig mina joggingskor (6999:-kr) och mina rosa dyra träningskläder och drog ut på en joggingtur. Man måste ju hålla sig i form. Verkligen kul att jogga här bland rikemanshusen, alla grannar är så trevliga och nästan hela området var på joggingtur.
Jag vet ju inte hur det är i de fattiga områden, har ju aldrig bott där och kommer definitivt inte att göra men de ligger säkerligen och sover eller är på jobbet. Man får nog inget trevligt bemötande där heller som man får i mitt område.
Här är det alltid ett leende på läpparna, man ser verkligen vilka som älskar pengar och vilka som inte bryr sig.

Jaja efter joggingturen blev det frukost. Sen gick jag över till min kära väninna Stine Of Clausenberg, vi hade väldigt mycket och prata om så timmarna gick fort, sen var det dags för lunch. Vi beställde hem dyr sushi.

Det må se ut som en vanlig sushitallrik men det här är väldigt dyra råvaror. 95:-kr biten. Alltså gick det på circa 1000:-kr, men har man pengar så är dem till för att slösas. Stines mat gick på 1500:- för hon ville ha extra wasabi och soja.

Nu kanske ni tänker att jag bör skänka pengar till barnen i Afrika då jag lägger mycket pengar på mat och kläder, men jag anser att dom får skylla sig själva. Det är inte mitt fel att dom föddes där. Dem har haft alla möjligheter i världen att skapa ett hållbart samhälle som vi i väst haft, men titta på dem, de lever fortfarande som barbarer.
Jämför Rom för 2000 årsen och Afrika idag.

Det var allt. KRAAAM

Kommentarer
Postat av: martina

sv: "Att dom shoppar på H&M stör mig inte då jag vet att dom har pengar" jaså, och hur kan du veta att jag är en såkallad "fattiglapp" och inte har pengar då?

"Till skillnad från dig så är jag uppvuxen i den högre klassen, i en väldigt rik familj". Där har vi det igen, vad vet du om min uppväxt liksom?



"Jobba är för dom fattiga" Så bra att jag inte jobbar då, då slipper ju folk gå runt och tro att jag är fattig ;)

2011-09-12 @ 13:27:57
URL: http://martinaolsson.myshowroom.se
Postat av: jupp

Jag måste vara mer perfekt än du för jag gick upp 05.50. Det duger med kokt gädda åt en fattig.

2011-09-12 @ 18:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0